Tuesday, February 16, 2010

Cuti dah habis

Cuti tahun baru Cina hampir penghujung nya 4 hari lepak di rumah - tak kemana takde tujuan dan 4 hari diam di rumah cuma tadi pagi baru keluar ke pasar dan dapat membeli sedikit stock untuk freezer dan roti untuk sarapan pagi.

Apa yg saya buat selama 4 hari? sebetul nya lutut kiri saya dah 2 minggu ketat sekali susah nak berjalan atau melangkah jauh .... clinic hari masih tutup ingat nak beli muscle relaxtant biar longgar sikit....takpe lah kena lah tunggu hingga esok.






4 hari bermain dgn Billy suka nya dia saya di rumah pasal dapat tido di katil saya sinag hari .....berdepan dgn kipas angin dan bila panas sangat saya on aircond wah bukan main baring di kerusi berhadapan dgn hawa dingin agak best nya rasa nya.

Pagi tadi bila keluarkan $$ dari ATM dekat pulak dgn gerai ni jadi apa lagi mmg lama tak makan beli lah sebungkus untuk sarapan pagi..alhamdulillah.

Ada juga gerai di pasar yg sudah bermula menjual sempat saya sauk mee laksa dan taugeh beserta fishball untuk makan hari ni saya masak laksa nyonya.








Kuih putu piring yg saya beli untuk sarapan tadi .... bau daun pandan yg di kukus dgn kelapa parut sungguh wangi.


Sampai di sini untuk hari ni hingga berjumpa lagi

6 comments:

Cat-in-Sydney said...

Aunty Elle,
Billy must be very happy. Everyone's celebrating His year and Mummy stayed home with him for 4 days! Billy makan putu piring juga ke? purrr....meow!

zany said...

saya pun tak kemana kak, kalau berjalan keluar melalui highway sure jam.

cikMilah said...

tadi mas tengok putu piring akak kat fb, sedap sangant rasanya. Tak lama, my hubby bawak balik putu piring panas-panas...hmmmm..join you makan ...

Kak Elle said...

angeline...

yes I was having a bit of pain of my knees thats why stayed home:(

Kak Elle said...

zany....

cuaca yg panas baik duk rumah relax kan?

Kak Elle said...

milah...

putu piring di jual hari2 di kedai ni..banyak juga pelangan dia:)